Eindelijk weer pleite!!! - Reisverslag uit Asenray, Nederland van Dennis Vos - WaarBenJij.nu Eindelijk weer pleite!!! - Reisverslag uit Asenray, Nederland van Dennis Vos - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer pleite!!!

Door: Dennis Vos

Blijf op de hoogte en volg Dennis

26 September 2009 | Nederland, Asenray

Jooh stelletje medemensen!

Aangezien de meesten van jullie weinig enthousiasme kunnen opbrengen voor verhalen over 40 uurtjes per week knikkebollend schermstaren is het een poosje stilletjes geweest alhier. Na een jaar is het echter hoog tijd om weer enkele buiten-Europese ervarinkjes te vergaren. Na een paar daagjes Bangkok zal de reis zich ditmaal concentreren op Cambodja. Zeker, vorig jaar heb ik intens genoten om te ervaren hoe anders je leven is als je toevalligerwijs aan de andere kant van de aardbol bent geboren. Maar de ontmoeting met het Cambodjaanse volk is weer andere koek.

Vorig jaar kwam ik weinig Aziaten tegen die Amerikaanse bommenwerpers met een half miljoen ton 600.000 landgenoten hebben zien ombrengen, ter inleiding van de genocide als gevolg van het overwegend niet al te subtiele beleid van Pol Pots Khmer rouge. Met ruim de helft van de Cambodjanen jonger dan 18 levensjaren mag ik erop rekenen dat de gemiddelde volwassene in traumaverwerkende toestand verkeert. Of dat nu komt doordat hun familie is weggevaagd, of omdat ze zelf onder dwang families hebben weggevaagd, laat ik gemakshalve maar even achterwege…

Feit is dat morgen, 16:25, deze jongeman uitermate verheugd het luchtruim kiest, hunkerend naar de eerste fles Chang-bier om de ervaringen van vorig jaar nog even te eren. Tuc tuc’s, monniken, olifanten, Angkor wat, malariamuggen, killing fields, Phnom Pen, Mekongrivier, keldergestookte melassewhisky’s, gefrituurde kevers… ik kom eraan!

Proost.

  • 26 September 2009 - 16:46

    Jort:

    Tot dao!

  • 26 September 2009 - 17:19

    Henk:

    Dennis, ik hoop dat je wederom fantastische ervaringen opdoet en dat ik weer kan genieten van je reisverhalen die je op een heel eigen wijze kunt brengen. Heel veel reisplezier, geniet ervan.

  • 27 September 2009 - 11:16

    Frederiek:

    Klinkt goed! we zijn niet jaloers.... Veel plezier en doe geen gekke dingen ;-)

  • 27 September 2009 - 19:35

    Gijs:

    Ha Dennis, vet man, wist helemaal niet dat je nu alweer van plan was om te gaan. Maak er weer wat moois van! Trouwens, misschien kom je nog wel een wonderdokter tegen die je met enige manipulatie van je rsi af kan helpen. Mzzl.

  • 28 September 2009 - 13:32

    Joep:

    Heel völ plezeer, ich bön benuujd waase noe allemaol weer mit geis make. Haaj os op de heugte! gr. joep

  • 28 September 2009 - 18:08

    Nienke V Geenen:

    Hey Dennis!
    jij had ook weer heimwee naar je vorige adres? Geniet er van!
    Ik zit inmiddels ook alweer vier weken op mijn vorige bestemming, Cusco!! Helaas nog twee weekjes..
    groetjes Nienke

  • 29 September 2009 - 10:12

    Sies:

    yoah,

    neem je wel je ak 47 mee ( of hoe heet dat ding?)
    xs

  • 30 September 2009 - 07:15

    Denise:

    Wat leuk! Geniet er maar lekker van. Hier is het nu echt herfst... Nat en grijs...

  • 30 September 2009 - 08:51

    Der B.:

    Voes, wat hoor ik nu? Typhoon in Cambodja? Pas maar op dat je niet uit je hangmat waait;)

    Veel plezier!

  • 03 Oktober 2009 - 08:56

    Pim:

    Al doormidden gesneden door een verdwaalde rebel? Back to reality: er liggen al een aantal brieven van het CWI en dergelijke instanties op je te wachten...

  • 03 Oktober 2009 - 10:01

    Nicole:

    ha jong!
    en wie is het doa? wird waal tied veur in nuuj versjlaag! haha

    amuseer dich nog!

    groetjes oet remunj!

  • 03 Oktober 2009 - 19:01

    Marlies Gerritsen-V:

    Fijn, Dennis, dat ik je nog op de valreep gesproken heb. Ik wens je alle goeds toe en veel plezierige en leerzame ervaringen! Geniet en ik zie je verslagen met belangstelling tegemoet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Taming a horse at a eco-farm in Brazil (one of my last actions on my long Latin-journey)

Actief sinds 30 Aug. 2008
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 76078

Voorgaande reizen:

27 September 2009 - 17 Oktober 2009

Cambodja... niet slecht voor een zomervakantietje

02 September 2008 - 23 Oktober 2008

Mijn eerste reis

28 November 2010 - 30 November -0001

De langbedroomde reis...

Landen bezocht: